Mijn reis voldoet niet aan de beschrijving in de overeenkomst, kan ik hier iets tegen doen?

Op het moment dat u op vakantie ontdekt dat de vakantie niet aan de omschrijving van de reisorganisatie voldoet kunt u een klacht indienen bij de reisorganisatie. De vlucht of accommodatie moet voldoen aan de beschrijving die de reisorganisatie heeft gegeven. De reisorganisatie zal snel met een passende oplossing moeten komen voor uw probleem. Doet de reisorganisatie dit niet of laten zij na te reageren op uw klacht, dan kunt u bij thuiskomst een schriftelijke klacht indienen. Heeft u een klantenpas van SK Juristen? Belt u dan ook gerust zodat wij een en ander direct voor u in werking kunnen zetten. Als u na thuiskomst een klacht indient is het belangrijk dat u dit binnen een maand na terugkomst van uw vakantie doet. In de brief beschrijft u waarom de vakantie niet aan de verwachting voldeed en dat u een schadevergoeding wilt ontvangen voor het missen van reisgenot en het nalaten van de organisatie om adequaat op de klacht te reageren. Let wel: het moet gaan om ernstige gebreken van de accommodatie of de vlucht.
U kunt bijvoorbeeld klagen indien:
  • – er in de overeenkomst staat dat er een zwembad is, maar deze ontbreekt;
  • – dat de kamer niet goed is schoongemaakt waardoor de kamer bij
  • aankomst smerig is;
  • – bedden/kasten/stoelen kapot zijn;
  • – er in de overeenkomst staat dat er een ontbijtbuffet is, maar er geen buffet
  • is of deze zeer karig is.
U kunt in de meeste gevallen niet succesvol klagen over bijvoorbeeld:
  • – piepende deuren;
  • – lekkende kranen;
  • – de kleur van het behang.
De reisorganisatie zal op de klachten moeten reageren, maar een oplossing hoeven zij niet te bieden op het moment dat er geen oplossing mogelijk is of omdat de kosten die de reisorganisatie moet maken om het probleem op te lossen groter zijn dan het daadwerkelijke probleem. In dat geval zal de schade die u lijdt (denk ook aan misgelopen genot) vergoed moeten worden. Wij kijken graag met u mee in hoeverre eventuele schade vergoed kan worden.

Is uw vraag hiermee beantwoord?

    Liever persoonlijk contact?

    Wij zijn bereikbaar van maandag tm vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur

    Bel Mail Chat

    Of loop binnen bij ons kantoor aan het Beneden Oosterdiep 57 in Veendam.